Ἡ σειρὰ πραγματεύεται πανανθρώπινες ἀξίες ποῦ ἐκφράστηκαν σὲ κοινωνίες τοῦ παρελθόντος καὶ στηρίζεται στὰ πατερικὰ κείμενα, στὸ Εὐαγγέλιο, σὲ κείμενα θεωρητικά, φιλοσοφικά, δοξαστικὰ καὶ - πολλὲς φορὲς - προφητικά. Αὐτὰ τὰ κλασικὰ κείμενα, ποῦ περιέχουν τὴν πείρα καὶ τὴ σοφία αἰώνων ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, συνδέονται μὲ τὰ σημερινὰ προβλήματα τοῦ ἀνθρώπου, ἀνοίγοντας ἕναν γόνιμο διάλογο.
Εἶναι ἕνας λόγος ποῦ γράφτηκε ἐδῶ καὶ δυόμιση χιλιετίες ἐπίκαιρος; Σὲ ποιὰ κοινωνία ἀπευθυνόταν; Τί κοινὸ ἔχει μὲ τὴ σημερινή; Μπορεῖ νὰ βοηθήσει τὸν ἄνθρωπο σὲ μιὰ ἄλλη ὀπτική, ἕναν διαφορετικὸ προσανατολισμὸ καὶ μιὰ ἐπαναξιολόγηση τῆς πορείας τοῦ σήμερα;
Τὰ γυρίσματα τῆς σειρᾶς πραγματοποιήθηκαν στὴν Ἑλλάδα, τὴν Τουρκία (Καππαδοκία καὶ Ἀντιόχεια), τὴν Ἰταλία, τὴ Γαλλία, τὴ Σκωτία, τὸ Ἰσραήλ, τὴν Αἴγυπτο, τὴ Συρία.
Δεῖτε σήμερα: "Πήγαινε καὶ γίνε αὐτὸ ποῦ πίστεψες"
Τὸ ἐπεισόδιο τῆς παρακολουθεῖ τὴν συναρπαστικὴ περιπέτεια τῆς διάδοσης τῆς χριστιανικῆς θρησκείας μὲ τὴ δράση τῶν Ἀποστόλων καὶ - κυρίως - τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν, Παύλου. Ὁ Χριστιανισμὸς ἀρχικὰ καταδιώχθηκε ἀπὸ τὸ ἰουδαϊκὸ ἱερατεῖο, ἐπειδή, ἀνατρέποντας τὰ μέχρι τότε θρησκευτικὰ καὶ φυλετικὰ δεδομένα, εἶχε ἀρχίσει νὰ ἐξαπλώνεται ραγδαῖα στὸν ἑλληνορωμαϊκὸ κόσμο. Ἡ παντοδύναμη Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία εἶδε τὴν ἐξάπλωση αὐτὴ ὡς ἀπειλῆ, προσπάθησε νὰ τὴν ἀνακόψει μὲ συνεχεῖς καὶ μαζικοὺς διωγμοὺς ποῦ στοίχισαν τὴν ζωὴ σὲ ἑκατομμύρια ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ἔγιναν μάρτυρες γιὰ τὴν πίστη τους. Στὸ Κολοσσαῖο, ὅπως καὶ σὲ ὅλα τα στάδια καὶ τὶς ἀρένες τῆς Μεσογείου, οἱ χριστιανοὶ ἔρχονταν ἀντιμέτωποι μὲ τὸν θάνατο, χωρὶς νὰ δειλιάζουν. «Γίναμε τὸ θέατρο τοῦ κόσμου», ἔγραψε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος.
Ὅμως τὸ νέο ἦθος ποῦ κόμιζε ὁ Χριστιανισμὸς καὶ ἡ ἀποφασιστικότητα τῶν Χριστιανῶν νὰ πεθάνουν γιὰ τὴν πίστη τοὺς ἔφεραν τὰ ἀντίθετα ἀποτελέσματα: ἡ νέα θρησκεία ἀποδείχτηκε πολὺ πιὸ ἰσχυρὴ ἀπὸ διωγμοὺς καὶ θανατώσεις. Μὲ τὸν Μ. Κωνσταντῖνο σταματοῦν οἱ διωγμοὶ καὶ ἐπικρατεῖ ἀνεξιθρησκία, ἐγκαινιάζεται ἡ νέα πρωτεύουσα, ἡ Κωνσταντινούπολη, ἐνῶ ἡ Ρώμη λίγο ἀργότερα ὑποκύπτει στοὺς βαρβάρους μισθοφόρους της.
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βαγγέλης Κουλίνος
Μουσική: Μάριος Ἀριστόπουλος
Ἔρευνα: Δρ. Θεολογίας Κωνσταντῖνος Γαρίτσης, Ἰόλη Καλαβρέζου, Dumbarton Oaks Καθηγήτρια τῆς Ἱστορίας τῆς Βυζαντινῆς Τέχνης στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Harvard, Η.Π.Α.
Ἀνδριάνα Ζέπου, Θεολόγος
Παραγωγή:Ἑλληνικὴ
Σκηνοθέτης: Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιοὺ