Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος
«Ἕνας εἶναι ὁ Δημιουργός
του ἀνδρὸς καὶ τῆς γυναικὸς καὶ ἀπὸ μιὰ σάρκα εἶναι καὶ οἱ δύο. Προέρχονται ἀπὸ
μία εἰκόνα, καὶ ὑπάρχει δὶ’ αὐτοὺς ἕνας νόμος, ἕνας θάνατος καὶ μία ἀνάστασις. Ἐπίσης
ἔχομε γίνει ἀπὸ ἄνδρα καὶ ἀπὸ γυναίκα. Κοινὸ εἶναι τὸ χρέος τὸ ὁποῖο ὀφείλουν τὰ
τέκνα πρὸς τοὺς γονεῖς.
Πῶς λοιπὸν ἀπαιτεῖς μὲν νὰ
εἶναι σώφρων ἡ γυνή, σὺ δὲ δὲν ἀνταποδίδεις ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ζητεῖς; Πῶς ζητεῖς
ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον δὲν προσφέρεις; Πῶς βγάζεις διαφορετικοὺς νόμους διὰ σῶμα ὅμοιο
καὶ ἰσάξιο; Ἐὰν δὲ ἐξετάζεις καὶ τὰ χειρότερα, ἄκουσε: Διέπραξε ἁμαρτία ἡ
γυναίκα; Τὸ ἴδιο ἔκαμε καὶ ὁ Ἀδάμ. Τοὺς ἐξηπάτησε καὶ τοὺς δύο ὁ ὄφις. Δὲν ἐπαρουσιάσθη
τὸ ἕνα πιὸ ἀσθενὲς καὶ τὸ ἄλλο πιὸ ἰσχυρό.
Ἔγινε ἄνθρωπος διὰ τὸν ἄνδρα;
Τὸ ἴδιο ἔγινε καὶ διὰ τὴν γυναίκα. Ἀπέθανε πρὸς χάριν τοῦ ἀνδρός; Σώζεται ὅμως
καὶ ἡ γυναίκα μὲ τὸν θάνατό του.
Λέγεται ὅτι προέρχεται ἀπὸ
τὸ σπέρμα Δαβίδ.
Νομίζεις ἐνδεχομένως ὅτι μὲ
αὐτὸ τιμᾶται ὁ ἄνδρας; Γεννᾶται ὅμως ἀπὸ τὴν Παρθένον καὶ αὐτὸ εἶναι ὑπὲρ τῶν
γυναικών. «Θὰ γίνουν», μὲν λοιπόν, λέγει, «οἱ δύο, μία σάρκα» (Γένεση β' 24).
Καὶ αὐτὴ ἡ μία σάρκα ἃς ἔχει τὴν ἴδια τιμή».
Πηγή: (Λόγος ΛΖ, Ἁγίου
Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, ΕΠΕ 5, σέλ. 437- 439), Ἀέναη ἐπΑνάσταση